Κλείσιμο

Συνέντευξη με τον Γενικό Διευθυντή του Ομίλου Ν.Δασκαλαντωνάκη - Grecotel κύριο Βασίλη Μηναδάκη

Βασίλης Μηναδάκης - Γενικός Διευθυντής Ομίλου Ν.Δασκαλαντωνάκη - Grecotel

«Κορυφαίο Ελληνικό τουριστικό προϊόν στους πλέον περιζήτητους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας με απαράμιλλη γνήσια ζεστή φιλοξενία και εξυπηρέτηση». Σε μια φράση ολόκληρη η φιλοσοφία που έχει οδηγήσει τον Όμιλο Νίκου Δασκαλαντωνάκη – Grecotel στην κορυφή. 

Ο γενικός διευθυντής κύριος Βασίλης Μηναδάκης ξετυλίγει 40 χρόνια ιστορίας στον τουρισμό και αποκαλύπτει τους νέους στόχους τους Ομίλου και την συνταγή της επιτυχίας.

Tourism.gr: Ο Όμιλος έκλεισε 40 χρόνια ζωής, λειτουργίας και δημιουργίας. Στη νέα δεκαετία βρίσκεστε στο τιμόνι του, κλείνοντας και εσείς τέσσερις δεκαετίες στην Grecotel. Ποιά συναισθήματα γεννά η ανάληψη της Γενικής Διεύθυνσης;

Βασίλης Μηναδάκης: Γαλουχήθηκα και ανδρώθηκα στον Όμιλο Νίκου Δασκαλαντωνάκη – Grecotel. Γνωρίζω την εταιρεία από την ίδρυση της, έτσι η επιλογή να αναλάβω τη Γενική Διεύθυνση με γεμίζει ευθύνη και δύναμη. Η παράδοση ποιότητας, φιλοξενίας και υψηλών προδιαγραφών που θεσπίσαμε όλα αυτά τα χρόνια και μας έχουν κατατάξει στην υψηλότερη βαθμίδα προτιμήσεως και ικανοποίησης των πελατών μας θα συνεχιστεί.  Επιπλέον, η αμείωτη υποστήριξη και το υψηλό επαγγελματικό επίπεδο των ανθρώπων μας, του προσωπικού μας, αποτελεί εγγύηση για την αντιμετώπιση των όποιων συνθηκών προκύπτουν σε μια εποχή που αλλάζει συθέμελα κατά γενική ομολογία.  Ουσιαστικά λοιπόν, δεν αλλάζει κάτι με την ανάληψη της Γενικής Διεύθυνσης, αυτό που αλλάζει είναι οι προκλήσεις στον επαγγελματικό στίβο, απόρροια των παγκόσμιων οικονομικών αλλαγών-ανατροπών, των γεωπολιτικών κρίσεων και πολέμων στη Μέση Ανατολή  και της προσπάθειας ανόρθωσης της Ελληνικής οικονομίας και αναδιάρθρωσης της χώρας υπό το πρίσμα όλων των προηγούμενων συνιστωσών. Εν κατακλείδι, η έως τώρα επιτυχημένη συνταγή θα είναι η βάση για την μετάβαση στην γεμάτη προκλήσεις νέα δεκαετία, ενώ η προσαρμογή της συνταγής αυτής στα νέα δεδομένα, είναι το προσωπικό μας στοίχημα.

Tourism.gr: Γυρίζοντας το βλέμμα στο παρελθόν, ποιές είναι οι αρχές στις οποίες στηρίχθηκε η πορεία και η επιτυχία του Ομίλου;  Κοιτώντας το μέλλον, ποιές είναι οι νέες προκλήσεις και ποιοί οι στόχοι;

 

Sites όπως το Tourism.gr αποτελούν σημαντικά εργαλεία αξιοποίησης μηχανών και τεχνικών αναζήτησης, όπου ακόμη και ένας μη εξοικειωμένος με το internet χρήστης μπορεί εύκολα και γρήγορα να αναζητήσει προορισμούς, εισιτήρια και ξενοδοχεία και να προχωρήσει στις απαραίτητες κρατήσεις μόνος του. Ταυτόχρονα, δίνουν τη δυνατότητα στον επαγγελματία να προβάλει τις προτάσεις και τις προσφορές του σε ένα ευρύ και στοχευμένο κοινό.

Βασίλης Μηναδάκης
Γενικός Διευθυντής Grecotel

Βασίλης Μηναδάκης: Ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν καθοριστικός. Η επιλογή των σωστών συνεργατών και στελεχών επηρέασε αποφασιστικά την πορεία του Ομίλου και οι πρωτοπόρες αποφάσεις που πάρθηκαν αποδείχθηκαν οι πλέον σωστές, οι συνεργασίες που χτίστηκαν, ρίζωσαν και δυνάμωσαν, το προσωπικό μας γαλουχήθηκε με τα πιστεύω μας και συμπορευθήκαμε στην προσπάθειά μας να κάνουμε τον Όμιλο Ν.Δασκαλαντωνάκη-Grecotel αδιαφιλονίκητο ηγέτη της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς σήμερα με μερίδιο 4,5% επί της αξίας αναφοράς των ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων (ICAP, 10/2015). Οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες μας, οι οικογένειες που αποτελούν το Privilege Club της Grecotel μας στήριξαν επίσης με τις επιλογές τους. Φέτος, το Privilege Club έχει ανανεωθεί και λανσάρεται ουσιαστικά σε πλήρη ισχύ για να καλύψει και τον πιο απαιτητικό, ιδιαίτερο και συνάμα πιστό πελάτη μας.

Οι στόχοι μας παραμένουν, εκτός από την περαιτέρω εκπαίδευση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού, η διαρκής υλοποίηση και επαναπρογραμματισμός ανακαινίσεων στα ξενοδοχεία μας, ώστε να ολοκληρωθεί η επένδυση ανανέωσης των υποδομών και συστημάτων, απαραίτητη προϋπόθεση για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μας και την υψηλή ικανοποίηση των πελατών μας.  Επιπρόσθετα, ένα ΝΕΟ ξενοδοχείο στη μητροπολιτική Αθήνα, κάτω από την Ακρόπολη, είναι ήδη στα υπάρχοντα σχέδια μας.

Tourism.gr: Ποιές είναι οι νέες αγορές που στοχεύει η Grecotel;

Βασίλης Μηναδάκης: Ανασυντασσόμαστε στις παραδοσιακές κεντροευρωπαϊκές αγορές της Γερμανίας, Αγγλίας, Γαλλίας και Βελγίου-Ολλανδίας. Ενισχύουμε το κομμάτι της Ρωσικής αγοράς και των πρώην Σοβιετικών κρατών, που αποτελούν για μας σταθερή αξία και ανοίγουμε τους ορίζοντές μας προς την Μέση Ανατολή, τα Βαλκάνια και βέβαια την Αμερική.

Tourism.gr: Ποιά είναι τα μηνύματα για τη νέα χρονιά; Πόσο επηρεάζεται από τις ειδικές γεωπολιτικές συνθήκες;

Βασίλης Μηναδάκης: Για το 2016 είμαστε, θα έλεγα, συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς όλα θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις στη χώρα μας και την ευρύτερη περιοχή μας. Η Ελλάδα ήταν και παραμένει κορυφαίος τουριστικός προορισμός και τα ξενοδοχεία μας είναι στα πλέον περιζήτητα μέρη της χώρας.  Μάλιστα πέρυσι, παρατείναμε με επιτυχία την τουριστική σαιζόν και τον Οκτώβριο, με ανέλπιστα καλό επίπεδο πληρότητας.  Ο καιρός της χώρας μας, οι φυσικές ομορφιές της, τα αξιοθέατα, ο πολυσχιδής πολιτισμός της, η κουζίνα της, το παλιό και νέο της πρόσωπο, όλα αυτά είναι ένα επιτυχές αμάλγαμα που μας καθιστά βασικούς πρωταγωνιστές της τουριστικής αγοράς όχι μόνον σε επίπεδο ευρωπαϊκό, μεσογειακό αλλά και στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Έχοντας σαν βασικό μας όπλο όλα τα παραπάνω, αλλά παράλληλα γνωρίζοντας την επιρροή των γεωπολιτικών αλλαγών στον τουριστικό κλάδο ειλικρινά, δεν έχει νόημα να κάνουμε προβλέψεις, καθώς η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, αστάθεια και αβεβαιότητα. Ας μην ξεχνάμε, ότι τα τελευταία 5χρόνια έχουν γίνει τόσοι πόλεμοι όσοι δεν έγιναν μαζί τα τελευταία 60 χρόνια. Η γεωπολιτική κρίση άπτεται πολλών θεμάτων, κορυφαίων δυνάμεων, μεγάλων συμφερόντων και θα πρέπει να περιμένουμε να καταλαγιάσει για να δούμε τι άφησε πίσω και πως θα προχωρήσουμε.

Η εσωτερική σταθερότητα, σε επίπεδο πολιτικό και κοινωνικό, είναι το ζητούμενο.  Πράγματι, η χώρα μας δοκιμάστηκε έντονα τα τελευταία χρόνια, όμως το τουριστικό προϊόν παρέμεινε ανέπαφο. Ο φιλοξενούμενος σε τελική ανάλυση δεν ενδιαφέρεται για πολιτικές διενέξεις και θεωρεί τη χώρα μας την μόνη όαση ασφαλείας στην ανατολική μεσόγειο και ελκυστικό γεωγραφικό προορισμό. Αξιωματικά όλοι ασπάζονται και προσπαθούν να κρατήσουν ανέπαφο το μόνον “εξαγώγιμο” προϊόν μας, τον τουρισμό. Ο  δικός μας ρόλος είναι συνεχώς να εξελίσουμε το προιόν αυτό ώστε η Ελλάδα να μην αποτελεί απλά έναν προορισμό με φυσικό κάλλος , αλλά έναν ελκυστικά ποιοτικό προορισμό.

Tourism.gr: Πόσο έχει εξελιχθεί ο θεματικός τουρισμός στην Ελλάδα και πώς προωθείται μέσα από τα ξενοδοχεία του Ομίλου;

Βασίλης Μηναδάκης: Όπως προανέφερα, ο τουρισμός είναι το κύριο προϊόν της χώρας μας και σαν τέτοιο έχει εξελιχθεί και διαφοροποιηθεί στο έπακρον.  Σήμερα μιλάμε για τουρισμό οικογενειακό, ιατρικό, συνεδριακό, αναψυχής, γαμήλιο, γαστρονομικό, πολιτιστικό, ιστορικό, θεματικό, θρησκευτικό, αθλητικό (ποδηλατικό, αναρριχητικό, καταδυτικό, σπηλαιολογικό, περιπατητικό), ευεξίας, κρουαζιέρας.  Στη Grecotel ανέκαθεν κυνηγούσαμε την πρωτοπορία και έχουμε μακρά παράδοση σε όλους τους ως άνω τομείς. Στόχος μας είναι ο εμπλουτισμός των προσφερόμενων πακέτων μας με πλέον σαγηνευτικές συνεργασίες και προτάσεις. Θα κάνω ιδιαίτερη αναφορά στο golf, συγκεκριμένα στην Κρήτη, όπου αν αναπτυχθεί με την προσθήκη ενός ή δυο γηπέδων θα καταστήσει άμεσα το νησί ως προορισμό golf με συνέπεια την επιμήκυνση της σαιζόν που είναι το ζητούμενο, αλλά και την προσέλκυση υψηλού επιπέδου επισκεπτών.

Tourism.gr: Ποιά είναι η άποψη σας για την τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα;

Βασίλης Μηναδάκης: Ο τουρισμός αποτελεί μεν τη “βαριά εθνική” βιομηχανία μας, αλλά έχει και απαιτήσεις επιπέδου. Κάθε χρόνο ο πήχης ανεβαίνει στις πολλές ανάλογες Σχολές και Κέντρα, καθώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός και η καλή εκπαίδευση θα δώσει προβάδισμα στον ξενοδοχο-υπάλληλο στην ανεύρεση εργασίας αλλά και επαγγελματικής εξέλιξης. Ειδικά σήμερα, όπου ο τουριστικός τομέας όχι μόνο παραμένει ένα από τα επαγγέλματα που κρατούν την ισχύ τους στην Ελλάδα, αλλά μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για να αναζητήσει κάποιος το μέλλον του στο εξωτερικό, επιβάλλεται η σωστή τουριστική εκπαίδευση. Το κράτος οφείλει όχι μόνο να διατηρήσει τις υπάρχουσες, αλλά και να αυξήσει τις τουριστικές σχολές και να κατευθύνει την εκπαίδευση σε ειδικότητες, που παρουσιάζουν μεγάλη έλλειψη και είναι καίριες για το επίπεδο του τουρισμού μας. Η εμπειρία είναι σημαντική και προστίθεται σε ένα καλό υπόβαθρο.  Σε συνεργασία με διαφόρους φορείς η Grecotel απορροφά νέους αποφοίτους για την πρακτική τους και στη συνέχεια και για εργασία.

Tourism.gr: Πληθαίνουν οι φωνές για συνεργασία των  ξενοδοχειακών μονάδων με την τοπική οικονομία. Πιστεύετε πως είναι εφικτό;

Βασίλης Μηναδάκης: Όχι μόνον είναι εφικτό, αλλά και άρρηκτη πραγματικότητα η συνεργασία της ξενοδοχείας με την τοπική οικονομία.  Στον Όμιλο μας αυτό ισχύει εδώ και πολλές δεκαετίες και μάλιστα ο ιδρυτής κος Νίκος Δασκαλαντωνάκης ήταν πρωτοπόρος στον τομέα αυτόν.  Ειδικά στην Κρήτη και το Ρέθυμνο, την ιδιαίτερη πατρίδα του, ήδη από τη δεκαετία του 1990 υπήρξε η πρώτη σύνδεση ξενοδοχείου με την τοπική παραγωγή, καθιερώνοντας την συμβολαιακή γεωργία και ενισχύοντας και στηρίζοντας την τοπική κοινωνία.  Μέσα από συμμετοχές των ξενοδοχείων μας, όπως  την πρωτοβουλία στην Κρήτη “We do local” και το “Ελληνικό πρωϊνό” συμβάλλουμε και αγωνιζόμαστε για την προώθηση των ελληνικών ντόπιων προϊόντων, την ενίσχυση των παραγωγών, την προβολή των τοπικών γεύσεων και κουζίνας, την πιστοποίηση των εγχώριων προϊόντων και δίνουμε τη δυνατότητα στους Έλληνες και ξένους πελάτες μας να τα γνωρίσουν και να τα αγαπήσουν. Η εταιρεία μας απέσπασε μάλιστα το Χρυσό Βραβείο “Αριστεία στον Επισιτισμό” με θέμα: «Ενσωμάτωση της Κρητικής Διατροφής και Προβολή των Κρητικών Παραδοσιακών Προϊόντων στο επισιτιστικό πρόγραμμα πολυτελών ξενοδοχείων».

Tourism.gr: Τι ακριβώς είναι η βραβευμένη φάρμα Agreco στο Ρέθυμνο.

Βασίλης Μηναδάκης: Η παραδοσιακή φάρμα Agreco των 40 στρεμμάτων στον Αδελιανό κάμπο, στο Άδελε του Ρεθύμνου της Κρήτης,  είναι το μετόχι του Νίκου Δασκαλαντωνάκη, που από το 2001 εφοδιάζει τα εστιατόρια των ξενοδοχείων του Ομίλου στην Κρήτη με προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας: τα λαχανικά, το λάδι, τα μυρωδικά.  Μαζί με άλλους τοπικούς αγρότες βιολογικής καλλιέργειας δημιουργήθηκε μια συμβιωτική συνεργασία μεταξύ των δύο μεγαλύτερων φορέων της Ελληνικής οικονομίας -της γεωργίας και του τουρισμού- και πλέον η αναφορά του ονόματος είναι AgrecoFarms. Έτσι, η Grecotel καθιέρωσε συνεργασίες με ντόπιους παραγωγούς, οι οποίοι παράγουν προϊόντα υπό την επίβλεψη της. Η Agreco έχει μάλιστα προχωρήσει και στην τυποποίηση παραδοσιακών κρητικών προϊόντων, όπως το βιολογικό ελαιόλαδο (ετήσια 25-30 τόνοι), την τσικουδιά, διάφορες ποικιλίες ρακής, τα βιολογικά βότανα, τις ελιές το θυμαρίσιο μέλι (ετήσια 10-12 τόνοι) κ.α.  Στις AgrecoFarms αναβιώνουν με μοναδικό τρόπο παραδοσιακοί μέθοδοι παραγωγής τυπικών Κρητικών προϊόντων, χωρίς τη χρήση χημικών στις καλλιέργειες και τυποποιημένα από την BioHellas, όπως: ντομάτες, ντοματίνια, αγγουράκια, ξυλάγγουρα, αγκινάρες, κολοκύθια, μελιτζάνες, πιπεριές, κρεμμύδια, σκόρδα, μαρούλια, λάχανα, μπρόκολα, καλαμπόκια, φασολάκια, πράσα, εσπεριδοειδή, σύκα, ρόδια, πεπόνια, καρπούζια κ.α. Επίσης, εκτρέφονται και οικόσιτα ζώα, όπως κότες, κατσίκια, κουνέλια, γάϊδαροι, κρι-κρι, πάπιες, χήνες, στρουθοκάμηλοι, φραγκόκοτες, φασιανοί, γουρουνάκια κτλ.  Λειτουργεί εστιατόριο για δείπνο, η Ταβέρνα, ως εναλλακτική επιλογή των φιλοξενούμενων στα ξενοδοχεία της Grecotel, αλλά παράλληλα είναι ανοιχτό σε όλους.  Επιπρόσθετα, λειτουργούν και προγράμματα βιωματικής εμπειρίας, το “Γίνε  αγρότης για μια μέρα” και το ¨Νεαροί αγρότες”, όπου δίνεται η ευκαιρία στον επισκέπτη να ζήσει την αγροτική ζωή, να συμμετέχει στην προετοιμασία του φαγητού για παράδειγμα ζυμώνοντας, πλάθοντας και ψήνοντας το ψωμί που θα συνοδεύσει το γεύμα του απολαμβάνοντάς το ζεστό με ελαιόλαδο και ξύγαλο.

Επιγραμματικά θα λέγαμε ότι η εμπειρία της Agreco υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη γευστική εμπειρία παραδοσιακού εστιατορίου αστικού τύπου ή εμπειρίας σε χωριό. Η γευστική περιπλάνηση είναι μία μοναδική γαστρονομική εμπειρία, που αποτελεί όμως μέρος μιας συνολικής εμπειρίας που βιώνει ο επισκέπτης. Η Agreco έχει αποσπάσει το βραβείο “Μοναδικό Ελληνικό Παράδειγμα Κρητικής Φιλοξενίας” και η ταβέρνα της φάρμας βραβεύτηκε ως το «Καλύτερο Βιολογικό Εστιατόριο» στον κόσμο από το αγγλικό περιοδικό «VANITY FAIR».

Tourism.gr: Ποια είναι τα σχέδια της Grecotel για την πρωτεύουσα της χώρας; Είναι η Αθήνα «City Break» προορισμός;

Βασίλης Μηναδάκης: Η Αθήνα συγκαταλέγεται στις Ευρωπαϊκές μητροπόλεις και αναμφίβολα είναι “city break” προορισμός.  Με ενίσχυση της συνδεσιμότητας με όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και τη δυναμική αξιοποίηση δικτύου κερδίζει ολοένα έδαφος στις προτιμήσεις των επισκεπτών για ένα σύντομο “τονωτικό” ταξίδι, με πολλές εναλλακτικές για να προσελκύσει αλλά και να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των τουριστών.  Σαφώς και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και η ανάκαμψη είναι σαφής σύμφωνα με τις ενδείξεις από το 2014 και έπειτα. Μάλιστα, με βάση τη λίστα που δημοσίευσε πρόσφατα διεθνής μηχανή αναζήτησης, η Αθήνα επανέκαμψε και περιλαμβάνεται τους 10 πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως.

Η Grecotel πιστεύοντας στην διαχρονική αξία της Αθήνας ως τουριστικό προορισμό προσθέτει ένα νέο ξενοδοχείο, κάτω από την Ακρόπολη, στην οδό Μητροπόλεως, όπως ήδη προείπα.

Tourism.gr:  Σε ποια φράση  περικλείεται η φιλοσοφία της Grecotel;

Βασίλης Μηναδάκης: Κορυφαίο Ελληνικό τουριστικό προϊόν στους πλέον περιζήτητους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας με απαράμιλλη γνήσια ζεστή φιλοξενία και εξυπηρέτηση.

 

Λαμπερό πάρτυ για τα 40 χρόνια της Grecotel 

Ο Όμιλος Ν.Δασκαλαντωνάκη - Grecotel έκλεισε 40 χρόνια ζωής, λειτουργίας και δημιουργίας και γιόρτασε με ένα λαμπερό πάρτυ την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο Pallas Athena, με οικοδεσπότη τον νέο Γενικό Διευθυντή, κύριο Βασίλη Μηναδάκη και πολυάριθμους καλεσμένους από εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία και μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ο κύριος Μηναδάκης έκανε μία σύντομη ανασκόπηση στην ιστορία των 40 χρόνων του Ομίλου, στα αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς και στους πολυεπίπεδους στόχους που έχουν τεθεί για το 2016. Επίσης πρόβλεψε ότι: «σύμφωνα με τις ενδείξεις των κρατήσεων και λόγω των ειδικών γεωπολιτικών συνθηκών, τα μηνύματα για τη νέα χρονιά θα είναι αισιόδοξα».

Συνέχισε αναφέροντας ότι: «θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ανακαινίσεων των ξενοδοχείων, θα ολοκληρωθεί η επένδυση στην ανανέωση των συστημάτων, των υποδομών και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και ένα νέο πολυτελές ξενοδοχείο θα προστεθεί στην αλυσίδα της Grecotel, στην καρδιά της Αθήνας, κάτω από την Ακρόπολη».

Μία από τις εκπλήξεις της βραδιάς περιλάμβανε το λανσάρισμα του νέου βίντεο του Amirandes Grecotel Exclusive Resort στην Κρήτη με μία μοναδική χορογραφία που παρουσιάστηκε ζωντανά από διακεκριμένους  χορευτές εντυπωσιάζοντας τους παρευρισκόμενους.

Μετά την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας για 40 τυχερούς ακολούθησε κλήρωση με μοναδικά δώρα που περιλάμβαναν διαμονές, γεύματα σε εστιατόρια & θεραπείες spa στα πολυτελή ξενοδοχεία του Ομίλου, καθώς και προϊόντα από τη βραβευμένη παραδοσιακή φάρμα Agreco στο Ρέθυμνο με βιολογικές καλλιέργειες.

                         

comments powered by Disqus